W styczniu zaczynie się kolejny etap ważnego remontu na pl. Powstańców Wielkopolskich. Torowisko zostanie wymienione również na Podwalu.
4 stycznia w ramach programu TORYwolucja rozpocznie się drugi etap remontu na pl. Powstańców Wielkopolskich. – Kładziemy nowe rozjazdy, przebudowujemy torowisko, montujemy nową sieć trakcyjną, budujemy perony przystanków. To inwestycja w przyszłość, która przyniesie wymierne korzyści wszystkim mieszkańcom – zapewnia Witold Woźny, Prezes MPK Wrocław. Pierwszy etap - część południowa placu, poszedł sprawnie. Udało się go zakończyć z końcem roku. Teraz MPK Wrocław zaczyna drugi etap prac - na północnej części placu.
Zmiany w komunikacji
Ulica Trzebnicka będzie zamknięta w kierunku centrum. Objazd poprowadzi ulicami: Kleczkowską, Reymonta, za wiaduktem w lewo w kierunku Dworca Nadodrze i dalej w Bolesława Chrobrego albo pl. Staszica i ul. Pomorską, Łowiecką i Kurkową.
Od centrum w kierunku mostów Trzebnickich ul. Trzebnicką kierowcy pojadą normalnie.
Co zmieni się na czas remontu dla pasażerów MPK:
· Linie 1 i 8 tak jak w pierwszym etapie będą zawieszone.
· Nadal będzie kursować linia 78, która częściowo zastąpi linie 1 i 8.
· Nastąpią zmiany w kursowaniu tramwajów: 7, 16, oraz zmiany w kursowaniu autobusów: 132, 144, 240, 247, 248, 250
· Autobusy linii 132, 144, 247 i 248 jadące w kierunku centrum miasta, będą zatrzymywały się na tymczasowym przystanku autobusowym na ul. Bolesława Chrobrego przy pl. Powstańców Wielkopolskich.
Etap drugi ma potrwać do 16 lutego. Jeśli pogoda pozwoli i wszystko pójdzie zgodnie z planem po feriach zimowych powinniśmy zakończyć prace. Koszt prac to ponad 10 mln zł.
Podwale – remont torowiska
Także 4 stycznia rozpocznie się remont torowiska na Podwalu. Prace będą prowadzone między pl. Orląt Lwowskich a pl. Jana Pawła II, na odcinkach gdzie torowisko wykonane jest z płyt węgierskich.
W ramach prac m.in. zostanie wymieniona i wzmocniona podbudowa torowiska. Pojawią się tam maty wibroizolacyjne, dzięki czemu po zakończeniu remontu poprawi się znacznie komfort jazdy pasażerów i mieszkańców sąsiadujących z torowiskiem budynków, którzy będą w mniejszym stopniu odczuwali występujące dotychczas drgania i hałas powodowany przez przejeżdżające tramwaje.
Organizacja ruchu na czas remontu przewiduje wygrodzenie torowiska. Inaczej pojedzie więc komunikacja miejska. Zmienią się trasy linii 14, 15, 21 i 22.
Kierowcy w obu kierunkach pojadą swoją częścią jezdni. Na remontowanym odcinku jezdnią – a nie buspasem – pojadą też autobusy komunikacji miejskiej. Nie będą wjeżdżały na peron tramwajowy od strony mostu Sikorskiego, buspas oraz na znajdujący się w ciagu torowiska przystanek autobusowy na pl/. Jana Pawła II (numer słupka 110452). Przystanek dla autobusów zostanie przeniesiony na Podwale przy Akademii Muzycznej (słupek numer 10534).
Prace mają się zakończyć w drugiej połowie marca 2025. Wartość tego zadania to blisko 3,5 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.